Jumaat, 9 April 2010

AZAM PENULISAN 2010- HAFIZI BOOK PLANNER

Salam buat semua,
Sebagai seorang penulis baru saya melihat Pesta Buku tahunan adalah satu platfom yang sangat baik bagi seorang penulis untuk membuat kajian dan pemerhatian.
Daripada mood pembeli buku dan pembaca buku, daripada jenis buku / genre buku yang dijual dan dipamerkan, ternyata banyak lagi ruang-ruang kosong yang boleh diisi oleh para penulis.
Penulisan buku-buku umum masih boleh diterokai lagi, begitu juga buku-buku motivasi, komedi dan lain-lainnya.
Apabila pulang sahaja daripada PBAKL, saya menyelak semula 'HAFIZI BOOK PLANNER' yang tercatat jenis buku, tarikh buku dicipta, tarikh jangkaan siap.
Tiba-tiba semangat saya menjadi berkobar-kobar untuk meneruskan cita-cita menyiapkan sebuah buku untuk setiap bulan. Berkali-kali saya membaca semula HAFIZI BOOK PLANNER, dan mencabar diri saya sendiri untuk mencapai sasaran sebuah buku sebulan.
Mulai hari itu saya terus berusaha dan terus berusaha.
Saya pun berharap rakan penulis juga begitu.
Seperti kata sifu saya yang pertama, allahyarham Othman Puteh; "Kerja seorang penulis ada tiga. Menulis, menulis, menulis."
Teruskan menulis!
Berjuanglah dengan pena.
MN Hafizi, K.L.
Salam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan