Sabtu, 17 April 2010

Kini Gigih 'Bermain Golf'

Salam,
Dahulu saya memang aktif berbasikal terutama sekali pada malam hari. Akibat kekangan tugas dan tanggungjawab yang semakin bertambah, waktu malam saya tidak lagi aktif dengan roda dua. Tetapi itu bukannya alasan untuk tidak menjadikan tubuh badan kita sentiasa sihat.
Kini pada hari-hari minggu atau ada kelapangan selepas waktu bekerja di siang hari, saya akan memegang batang golf atau dengan lebih tepat lagi cangkul. Dengan cangkul itu saya berkebun secara kecil-kecilan di halaman rumah dan di satu kawasan tanah terbiar yang berdekatan kawasan perumahan saya.
Rupa-rupanya 'bermain golf' itu membuatkan badan kita lebih cepat berpeluh berbanding dengan berbasikal! Alhamdulillah kini walaupun saya tidak lagi aktif berbasikal tetapi nampaknya hasil dari bermain golf mulai kelihatan. Disamping dapat mengekalkan kesihatan, saya juga memperolehi hasil kebun. Sihat dan jimat, kan untung tu.
Kalau kita nak sihat, sebenarnya bukan sahaja tidak perlu beri alasan tetapi kita perlu cari alternatif lain yang berkesan dan mengikut kesesuaian.
Harap semuanya sihat selalu....
Sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan