Jumaat, 14 Ogos 2009

MENGAPA BOTAK?

Salam buat semua.
"Hai, kenapa tiba-tiba ubah imej jadi botak?"
"Bayar nazar ke?"
"Awak ni mesti baru balik dari haji,betul tak?"
Itu perkataan pertama yang saya dengar bila muncul di khalayak ramai dengan keadaan kepala yang tidak berambut.
Ceritanya begini.
Arwah atuk pernah memakai sejenis minyak rambut -zamzam namanya. Sampai umurnya 70++ rambutnya masih hitam. Arwah yang suruh saya pakai. Saya satu-satunya cucu yang ikut cara pemakaian minyak rambutnya. Memang okey tapi satu masalah - kelemumur. Memang rambut hitam tapi kelemumur tak pernah lekang. Hampir berbelas tahun juga saya pakai.
Itu satu.
Keduanya, pada awal tahun ini saya ditimpa masalah yang amat berat. Saya pun bernazar - kalau aku dapat selesaikan masalah ni, aku nazar nak botakkan kepala.
Alhamdulillah - hajat saya dimakbulkan. Mula-mula memang janggal tapi lama kelamaan banyak juga faedahnya.
Nak bersiap2 pun cepat.
Kelemumur hilang.
Tak payah pakai minyak rambut.
Imej pun nampak okey juga.
Kenapa, tak percaya? Cubalah..(Untuk golongan lelaki saje tau).
Jumpa lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan