Selasa, 18 Ogos 2009

SINOPSIS NOVEL REMAJA: ROMZI Vs MAMAT

Salam buat semua..
Novel ini adalah sebuah novel remaja. Protagonisnya adalah Romzi Daud, manakala antagonisnya adalah Mamat Moin. Watak2 lain dalam novel ini adalah rakan karib Romzi, Ali dan lain-lainnya.
Bermula dengan masalah remeh, Romzi akhirnya terjebak dalam siri ‘peperangan’ di Kolej Aksara, Universiti Teknologi Pertama. Daripada masalah komputer itu, dia mulai mencipta sesuatu yang tidak pernah terfikir oleh pelajar lain sebelum ini. Rakan sebiliknya Ali, pelajar berpengaruh Mamat, serta pelajar-pelajar lain juga akhirnya terjebak dalam ‘Perang Siber’ yang kian menular. Apa pula berita paling hangat pada abad ke-21 dan kesudahan ‘lakonan’ tiga watak utama dalam cerita ini? Dapatkan novel ini untuk kesudahannya.
Novel ini sebenarnya terhasil daripada cerpen saya yang bertajuk perang siber. Cerpen itu tidak pernah diterbitkan manakala novel ini adalah novel pertama saya.
Harap pembaca memberikan sokongan atas kelahiran anak sulung saya ini.
.Mungkin saya akan bercerita mengenai cerpen pertama, novel dewasa pertama dan juga puisi pertama yang pernah saya hasilkan dahulu.
Jumpa lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan